В Національному центрі народної культури «Музей Івана Гончара» триває виставка артефактів з Євромайдану під символічною назвою «Творчість свободи: (Р)еволюційна культура Майдану»…
У Києві триває виставка «Творчість Свободи: (р)еволюційна культура Майдану». У центрі уваги ‒ мистецький аспект Революції Гідності…
Наукові взаємин та спільні дослідження музичного фолкльору найвіддаленішої гілки українського етносу – лемків – із Руссю-Україною донедавна перебували у стані перманентної стаґнації, культурної ізоляції та політичного переслідування, а на сьогодні переживають стадію, радше, початкову, ніж конструктивну…
Проблема природного згасання та штучного політичного знищення традиційної культури поспіль та нівелювання, внаслідок цього її найхарактерніших ознак, привела до життя ідею науково-виконавської реконструкції не лише на підставі експедиційних даних чи архівних документів, а там, де вони цілком відсутні, також і на основі герменевтичних студій художньої творчости письменників та художників, кінематографістів…
Необхідність фіксації, документування й узагальнення знань про традиційний музичний інструментарій виникала вже на найдавніших стадіях розвитку людства (наскельні зображення МІ первісних людей, викопні предмети, що їх сучасна археологія атрибутує як музичні інструменти, скульптурні та іконографічні малюнки інструментів та музик, що на них грають тощо)…
Сучасний стан музично-педагогічної освіти в системі педагогічних навчальних закладів України (музично-педагогічних та факультетів підготовки вчителів початкових класів педагогічних університетів, музичних відділень педагогічних училищ тощо) відзначається болісними процесами докорінної трансформації усталених радянських паралельно-культурницьких стереотипів, вибудуваних на основі низьковартісних художньо-самодіяльницьких та культмасових штампів…
Процеси тотального наступу уніфікованої «паралельної культури» (термін В. Нолла) на чисте плесо традиційної музики, започатковані ще «Пролєткультом» з метою витіснення автентичного народного інструментарію з його питомого середовища у тоталітарній державі набирали під час крайніх потворних й, зрозуміло, зовсім не природніх форм…