Проект «ВИТОКИ» – перший спільний проект українських дизайнерів та Національного центру народної культури «Музей Івана Гончара»
Український національний костюм – це невичерпне джерело натхнення, гордості та практичного втілення у сучасній творчості дизайнерів. Уперше українські дизайнери разом з Національним центром народної культури “Музей Івана Гончара” зробили проект, що показав український народний костюм – українські строї в комплексі, правильно одягнені, – на подіум Українського тижня моди. «Для нас було важливо підтвердити актуальність українського народного костюму й нині. Українські аутентичні техніки як гаптування, плетення, валяння, демонструють, що він живий і дарує нам віру в те, що українці існуватимуть вічно», – зауважила Ірина Данилевська, засновник та голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week під час прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі.
Ірина Данилевська зазначила, що українські дизайнери готові робити все можливе для емоційної підтримки українців. «Жодного разу вони не спекулювали на стилі «мілітарі». Ми нічого не побачили пов’язаного з війною, попри складну ситуацію, є розуміння та відчуття позитиву, конструктивності та віри у мирне майбутнє», – пояснила пані Ірина, та трохи пожартувала – «прийнято вважати, що дизайнери знають усе наперед, і 36-й тиждень моди, що представляв колекцію осінь – зима 2015/2016, був без песимізму. Наші громадяни мають вірити дизайнерам, що наше майбутнє буде спокійним світлим та оптимістичним».
Марічка Квітка, куратор новоствореного проекту “Витоки” від Національного центру народної культури “Музей Івана Гончара”, розповіла, що до проекту було залучено істориків, етнографів, колекціонерів. Дівчат, непрофесійних моделей, вбрали у строї з різних регіонів, в основному, у біло-червоних тонах, але з різноманітними дорогими аксесуарами, привезеними навіть з Венеції та Австрії. «Тобто це зовсім не те, що ми звикли бачити, коли уявляли дівчину в українському вбранні. Ми хотіли трохи змінити уявлення людей про своє, про українське», – підкреслила Марічка Квітка. Особливу увагу приділили головним уборам. «Це були аутентичні старовинні речі, знайдені у бабусиних скринях, колекційні речі, придбані на антикварних ринках, віднайдені під час експедицій у різні куточки України. А деякі речі – реконструйовані, їх відтворили за фотокартками, оскільки оригінали не збереглися», – поділилась процесом підготовки проекту Марічка Квітка.
Для перспективи розвитку галузі моди в Україні важливо, на думку Ірини Данилевської, щоб українські дизайнери не пропустили жодного сезону показів. Завдяки українській моді можна повернути в Україну тих жінок, які поїхали шукати роботу закордон. Їх можна залучити працювати у вітчизняній легкій промисловості. Крім того, кожен український дизайнер біля свого прізвища чи назви бренду має слово «Україна» та прославляє таким чином свою державу якісним конкурентоспроможним продуктом в інших країнах.
uacrisis.org (текст), фото: Богдан Пошивайло, Олексій Плиско, Олександр Безобчук
3 відгуків