Цифровий арт-проект Оксани Чепелик «КОЛАЙДЕР_100: ПРИСВЯТА ВАСИЛЮ КРИЧЕВСЬКОМУ»

07 вересня 2015 о 15:36 | Події

10 вересня о 16 год відбудеться презентація цифрового арт-проекту Оксани Чепелик «КОЛАЙДЕР_100: ПРИСВЯТА ВАСИЛЮ КРИЧЕВСЬКОМУ», мистецького календаря «Україна» Олени Нікуліної за мотивами орнаменту Василя Кричевського, а також зустріч з онуком славетного мистця – Василем Кричевським-Лінде (США).

Захід відбуватиметься у межах закриття міжмузейної інтерактивної, експериментальної виставки «ТРИ ВИМІРИ ВАСИЛЯ Кричевського: від народної орнаментики до національного стилю» проектів «Актуальний Музей» і «Голоси відвідувачів» за підтримки Фонду «Розвиток України», Благодійного фонду «ДАР» та Посольства США в Україні.

Мрія про універсальне всеохоплююче знання проходить крізь усю історію мистецтв та людства як одна з найбільш ексцентричних. Започаткував традицію виставляти сучасне мистецтво, поєднуючи з історичними артефактами, археологічними знахідками та знайденими об’єктами ще Роджер Бюргель на 12-ій “Документі” 2007 року, реалізуючи свою ідею “мігруючих форм” аби узагальнити світовий досвід. Тому діалог між орнаментами Василя Кричевського, що базують­­ся на вивченні народної орнаментики, та дигітальними рухомими орнаментами Оксани Чепелик і представлено у проекті “КОЛАЙДЕР_100: Присвята Василю Кричевському”. Проект стосується подій, які відбувалися в різних урбаністичних ландшафтах і вплинули на подальший історичний розвиток. Він досліджує канонічні місця політичної історії XX-ХХІ століть.

Проект «КОЛАЙДЕР_100» зосереджується на Київському Євромайдані та функціонуванні суспільного простору, де ідеали свободи, демократії і Права Людини цинічно були розтоптані олігархічною владою, та Сараєво, місці вбивства ерцгерцога Фердинанда 1914 року, що стало приводом до початку І світової війни і подальшої найглобальнішої зміни мапи світу, і Національній Бібліотеці Боснії і Герцеговини, яку першу обстріляли і спалили під час Сербсько-Боснійської війни 1992-1995 (Премія Artraker, Великобританія).

Проект працює з наукою, публічним простором та історією, звертається до нашого часо-простору, послуговуючись естетикою калейдоскопу і орнаментики, що підкреслює розуміння глобальних цивілізаційних зсувів та розломів, свідками яких ми є, і досліджує співвідношення між минулим часом, теперішнім і майбутніми трансформаціями суспільства.
За експериментальних умов, колайдери досліджують квантові частки під час зіткнень одна з одною, аби виробляти дивну речовину – антиречовину. За планетарних умов ми досліджуємо людські частки під час зіткнень, які виробляють випадкову речовину, сильну речовину, дискурсивну речовину, політичну речовину, етичну речовину, речовину великої ваги.  Проект являє собою арт-колайдер, в якому  часо-простір відображається як панорамна відеопроекція, що складається із 24-60 відеофрагментів і обертається з прискоренням, активуючи механізм аудіовізуальних стрибків, де певні фрагменти поступово заміщаються архівним відео.

Залучаючи боснійські та українські події у цю спільну мову, проект свідомо формує глобальне розуміння сучасної історії і в той же час, переосмислює розуміння локальних та всесвітньо-історичних переломів. Геополітична колізія, в якій опинилася Боснія 1914 року, призвела до всім відомих наслідків. Агресія Росії проти України 2014 року призвела до того, що світ знаходиться за один крок від третьої світової війни.

Проект “КОЛАЙДЕР_100: Присвята Василю Кричевському”, вплітаючи людей з Майдану, їхні долі та урбаністичний простір в динамічний орнамент, піднімає питання: чи люди є елементарними частками в системі прискорювачів глобальних сил, або ж чи енергія взаємодії здатна породити нові значення, нові форми мислення і нові шляхи існування в світі, наполягаючи на тому, що “інший світ можливий”?

Календар «УКРАЇНА» створено Оленою Нікуліною в Майстерні графічного дизайну професора Віталія Шості Національної академії архітектури в межах проекту «Родовід духу». В основу цього дизайнерського проекту було покладено ідею, що кожен мистець – невідривний від свого народу та його культури та  прагне творити нову актуальність. Художник Василь Кричевський на основі традицій українського орнаменту знайшов у першій половині ХХ століття його модернове потрактування.

Автор календаря, синтезуючи і його професійний досвід, і народну спадщину, пропонує свою версію легендарного орнаменту, перетворюючи його елементи на літери слова «Україна», що лягають на окремі прозорі сторінки календаря. Переплітаючи їх в одне ціле, художниця висловлює свої сподівання на єдність нашої Батьківщини.

На виставці також представлено інтерактивний конструктор і пазли, розроблені Ольгою Василенко в межах проекту «Родовід духу» і втілені у «Трьох вимірах Василя Кричевського…».

Завітавши на захід, ви також дістанете унікальну нагоду поспілкуватися з нащадком славетної родини Кричевських-Щербаківських – Василем Івановичем Кричевським-Лінде, котрий разом з іншими представниками цього роду у Венесуелі та США передав за останнє десятиліття значну частину художньої і архівної спадщини Кричевського до українських музеїв. Нині Василь Іванович активно співпрацює з Національним музеєм-заповідником українського гончарства в Опішному, на базі якого засновано Музей мистецької родини Кричевських у приміщенні земства, збудованого за проектом Кричевського.

Детальніша інформація: (044) 288-92-68, 280-52-10 / honchar_museum@ukr.net

12 11 1

Share Button

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Відгуки
Опитування

Ви писали писанки цього року?

Результати