03 жовтня 2013 о 20:36 | Відбулося
З нагоди свого 20-ліття Музей Івана Гончара підготував список 20-ти своїх звершень (на скромне бачення працівників музею та його відвідувачів) та 20-ти пріоритетів на найближче майбутнє. Якщо маєте що додати, пишіть у коментарях нижче 😉
20 звершень
- еволюція з хатнього музею до національного центру: три Укази Президентів України
- історія, репутація, бренд, ідентичність та «видимість»
- особлива атмосфера гостинності, відкритості та демократичності
- лідерство серед інших музеїв
- освоєння унікального фізичного простору в центрі міста – пам’ятки архітектури XVIII та великого подвір’я
- цілісна (здебільшого відреставрована) збірка та подвоєння кількості експонатів (без державного фінансування)
- відкриття першої черги основної експозиції – 8 залів
- системні освітні, навчальні та промоційні програми, заходи
- студія народного вишиття, дитяча фольклорна школа, майстер-класи та гуртки
- дитячий фольклорний фестиваль «Орелі» та фестиваль «Кобзарська Трійця»
- мистецька експериментальна галерея
- музейна крамниця
- видавнича діяльність (гран-прі Міжнародного форуму видавців – альбом І.Гончара «Україна й Українці» (Львів, 2006), краще електронне видання – Компакт-диск «Звитяга одного життя» (Київський форум видавців, 2007), кращі музейні видання (Перший всеукраїнський музейний фестиваль, Дніпропетровськ, 2005))
- грант Міжнародного фонду «Відродження» (2002), гранти Фонду Ріната Ахметова «Розвиток України» (програма і3 – 2011, програма «Динамічний музей» – 2013–2014)
- он-лайн присутність і активність у соцмережах (кращий музейний сайт України за рейтингом ГО «Український центр розвитку музейної справи», один із перших українських музеїв на Google Art)
- програма комплексного вивчення аудиторій музею
- формування кола приятелів музею
- відданий справі колектив
- створення піклувальної ради
- потенціал і прагнення змін, відповідно до викликів часу.
20 пріоритетів:
- набуття лідерства у сфері традиційної народної культури
- ефективний менеджмент, привабливий програмний та інституційний маркетинг
- організаційні зміни – введення відділів маркетингу та розвитку
- створення стратегічного плану та введення довготривалого програмного планування
- зміцнення інституційної видимості й ідентичності на місцевому, національному та міжнародному рівнях
- розширення урядового, приватного та корпоративного спонсорства
- набуття фінансової стабільності та самодостатності
- динамічні, захоплюючі, довготривалі програми, розширення освітніх, навчальних і наукових програм
- доступність (фізична, методологічна й інтелектуальна) музейних приміщень і програм
- розширення соціально спрямованих програм
- системне поповнення збірки та створення належних умов її охорони та збереження
- захоплюючі, динамічні, цікаві, відвідувані інтерактивні виставки
- актуалізація музейної збірки та програм, зв’язок між культурною спадщиною і сучасною культурою та суспільством
- розвиток цільових аудиторій і збільшення загальної кількості відвідувачів
- збільшення та покращення послуг для відвідувачів
- розширення музейної «родини», кола приятелів музею, введення членства та залучення волонтерів
- активна фахова промоція виставок, заходів, подій
- розширення та «динамізація» експозиційних площ
- підвищення комфорту музейного простору
- висококваліфікований, самовідданий та дружелюбний колектив співробітників.