ГО «Український центр розвитку музейної справи» (УЦРМС) оголошує про початок конкурсного відбору учасників семінарської програми “Створення та промоція музейного продукту: практичний досвід та навики тренера” для музейних працівників у межах дворічного проекту «ProMuseum: Розвиток ресурсної бази та модернізація музейної галузі України».
Проект «ProMuseum»
Проект «ProMuseum» розрахований на два роки (2013–2014) та здійснюється УЦРМС за фінансової підтримки Open Society Institute (США), МФ «Відродження» та МБФ «Україна 3000».
Головна місія проекту «ProMuseum» – підвищення кваліфікації музейних працівників, розбудова та підтримка професійних музейних мереж в Україні. В межах проекту передбачається реалізація освітньої програми (лекції та семінари), невеликої грантової програми на створення музейних проектів, видавничої діяльності, маркетингових досліджень для музеїв та розробка нормативно-законодавчої бази і її лобіювання в органах влади, а також розбудова ресурсного центру як бази для розвитку міцної та впливової мережі музейних працівників.
Семінарська програма “Створення та промоція музейного продукту: практичний досвід та навики тренера”
У рамках проекту «ProMuseum» передбачається проведення семінарської програми, яка має на меті підготовку кваліфікованих фахівців, що стануть активними та впливовими учасниками мережі і зможуть поширювати свої знання серед музейної спільноти як експерти-тренери. Передбачається, що кандидати мають достатньо мотивації та ентузіазму, що знайдуть час та можливість поділитися з іншими тим, чому навчилися самі.
Перша сесія буде присвячена формуванню стратегічного мислення і планів, проектному менеджменту як інструменту реалізації меншими кроками великих і складних завдань, усім складовим проектного менеджменту, зокрема юридичним і фінансовим аспектам музейної роботи, вмінні створити команду й успішно працювати у ній. Заняття передбачають інтерактивну роботу між учасниками та викладачами, обговорення кейсів як з інших музеїв, так із музеїв, у яких працюють учасники семінару, тестову роботу наприкінці сесії, а також домашнє завдання у вигляді реалізації проекту у власному музеї. В окремих випадках на таку реалізацію проекту може бути надано додаткове фінансування (грант у розмірі до 16000 грн). Для цього учасники додатково будуть подавати описи проектів та заявки на фінансування, які розгляне Експертна рада проекту «ProMuseum». Про умови участі у цьому конкурсі учасникам буде повідомлено під час першої сесії.
Друга сесія зосереджується на звіті та аналізі реалізованих проектів учасників, а також підготовці фахівців у двох напрямках (поділ на дві групи): спеціалістів зі створення якісного музейного “продукту” та спеціалістів із промоції цього “продукту”. Оскільки семінарська програма передбачає, що учасники будуть надалі представниками мережі музейних фахівців, які поширюють свої знання серед колег, програма передбачає заняття із підготовки тренерів та консультантів, які зможуть допомогти вирішити певні проблеми колегам із інших музеїв. Тестовим завдання наприкінці сесії буде виступ перед учасниками семінару, а також робота у групі як уявний консалтинг одного із музеїв. Домашнє завдання після другої сесії — лекційна програма на базі свого музею для колег із регіону та консалтинг реального музею.
Тривалість курсу:
Програма семінару складається із двох сесій: 5 повних навчальних днів у червні (5-9 червня 2013 року) та 6 днів на початку листопада 2013 року.
Вимоги до кандидатів:
- Кандидати на участь у курсі мають бути працівниками комунальних, відомчих та державних музеїв, що отримують фінансування з державного та комунального бюджетів, незалежно від профілю та підпорядкування;
- Вікове обмеження кандидатів — до 45 років;
- На момент подачі документів кандидати мають показати успішний досвід реалізації проектів у себе в музеї;
- Кандидати мають звільнити свій час від робочих та інших обов’язків на період прослуховування курсу;
- Кандидати мають показати готовність та можливість активно транслювати набуті знання та досвід серед колег на місцевому рівні як фахівці у певній музейній тематиці чи тренери;
- Заохочуються заявки про участь від двох працівників одного музею, особливо, якщо один із них відповідає за створення, а інший за промоцію музейного “продукту”.
Фінансова підтримка:
Програма передбачає повну фінансову підтримку на період проходження курсу (оплата навчання, роздаткові матеріали, проїзд, проживання та харчування). В окремих випадках, кандидати, які не підпадають під вимоги програми, зможуть взяти участь у курсі за свій рахунок.
Відбір учасників:
Відбір буде здійснювати Експертна рада проекту «ProMuseum» на базі повного списку документів, поданого на розгляд членів Ради вчасно та в повному обсязі.
Як подати заявку на курс:
Для участі у курсі необхідно подати такий перелік документів:
- Заповнену анкету учасника (бланк анкети на: http://prostir.museum/ua/post/29865);
- Розгорнуте CV кандидата;
- Есе “Найкращий проект мого музею — які проблеми мені/нам вдалося вирішити в процесі реалізації проекту” (макс. 1,5 стор);
- Есе “Якби у мене було 16000 грн, що я зробив би у своєму музеї” (макс 1,5 стор);
- Рекомендація від керівника музею, яка покаже, що музею справді потрібне підвищення кваліфікації даного (-их) працівника (-ів) і де буде зазначено про згоду відпустити працівника (-ів) на вказаний період (2 сесії).
Увесь пакет документів треба надіслати до 26 квітня 2013 р. на електронну пошту promuseum@prostir.museum або за адресою: 01001, м. Київ, а/с В-8, Український центр розвитку музейної справи. Детальна інформація за тел: +38044 390 82 64. Кандидати будуть повідомлені про зарахування на участь у курсі до 14 травня 2013 року.